::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::
::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::

::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::

تقدیم به همه عاشقان

در فرهنگ مسیحی روز والنتین نماد عشق است و تقریبا همه آنان که میانشان رشته های الفت و دوستی برقرار است برای هم هدیه می خرند.

جالب اینجاست که بر اکثر این هدایا که امروزه در شکل ها و قیمت های متفاوت عرضه می شوند رنگ سرخ حکومت می کند و این هدایای سرخ رنگ که در همه مغازه های شهر یافت می شوند مردمی را که بی خیال و بی حوصله می گذرند به یاد روزهای عاشقی می اندازند. با این که تعداد زیادی از جوانان ایرانی در این روز برای هم هدیه می فرستند اما کمتر می توان میانشان کسانی را یافت که از فلسفه وجودی چنین رسمی مطلع باشند. در مورد والنتین روایت های زیاد و متفاوتی هست که به دو نمونه از انها اشاره می کنیم:
این روز از دوره امپراطوری یونانیان به شهرت رسید. در یونان باستان روز 14 فوریه به روز جونز معروف بود. جونز پادشاه همه بت ها و الهه ها بود. او همچنین به خدای همه الهه ها و زنان و ازدواج ها معروف بود. در روز 15 فوریه نیز جشن lupercalia برگزار می شد، در این روز دختران جوان نام خود را روی کاغذ نوشته در بطری هایی می گذاشتند و به آب می انداختند، در طرف دیگر رودخانه پسران جوان در انتظار می ایستادند، هر یک بطری ای را از آب می گرفت و تا شب 15 فوریه را با دختری که اسم او را از آب گرفته بود در جشن شرکت می کرد؛ گاهی هم این آشنایی ها به ازدواج می انجامید.
یونان در دوران امپراطوری کلادسیوس روم سراسر آشوب و خون ریزی بود و او همیشه در پیدا کردن سرباز برای ارتش خود مشکل داشت و این کمبود سرباز را ناشی از سستی مردها در ترک عشق خود می دانست، پس همه نامزدی ها و ازدواج ها را لغو اعلام کرد. در این میان والنتین مقدس، کشیش مهربانی که در روم زندگی می کرد به همراه ماریوس مقدس عزم خود را جزم کردند تا زوج های جوان را به طور سری به عقد هم درآورند. اما پس از با خبر شدن پادشاه از این قضیه برای سر والنتین مقدس جایزه تعیین شد. تا این که سرانجام او در روز 14 فوریه سال 269 میلادی به قتل رسید.
نظرات متفاوتی درباره تاریخچه والنتین وجود دارد. بعضی عقید دارند که این روز به والنتین مقدس، مربوط می شود. بر طبق افسانه ها والنتین مقدس یک متن خداحافظی هم برای دختر زندان بان که تنها دوست او بود نوشته و آن را این طور به پایان رسانده است: «از طرف والنتین تو»
بر طبق افسانه ای دیگر، والنتین یک کشیش بوده که در طول امپراطوری کلادیوس در معبد زندگی می کرده است ... .
پاپ جلاسیوس 14 فوریه را به افتخار او روز والنتین نامید. از سال ها قبل روز 14 فوریه کسانی که یکدیگر را دوست داشته اند برای هم هدایایی ساده ای چون گل می فرستادند. امروزه در آمریکا خانم «استرهولند» به خاطر فرستادن اولین کارت های ولنتاین به شهرت رسیده است.

داستان ولنتاین مقدس:
والنتین در قرن اول میلادی (بنا به روایاتی قرن سوم) در روم زندگی می کرد. در آن زمان روم تحت سلطه کلادسیوس بود. او یک پادشاه جنجگو بود که دوست داشت سربازان برای حضور سپاهش داوطلب شوند ولی مردها نمی خواستند بجنگند، همانطور که گفته شد والنتین که در آن زمان یک کشیش بود با او به مبارزه برخاست و وقتی زندانی شد، بسیاری از کسانی که او آنها را به عقد هم در آورده بود به دیدنش رفتند. آنها گل و نامه های محبت آمیز خود را از دریچه های دیوار به زندان پرتاب می کردند.
یکی از ملاقات کنندگان او دختر زندان بان بود، روزها به دیدارش می آمد و چند ساعتی با هم صحبت می کردند روزی که قرار بود والنتین کشته شود نامه ای برای تشکر از دوستی و وفاداری اش برای او نوشت که با جمله «Love from your valentine» خاتمه می یافت.
در نقاط مختلف دنیا در این روز مراسم مختلفی برگزار می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
_ در انگلستان کودکان به شیوه بزرگسالان لباس می پوشیدند و می خواندند: صبحت بخیر، والنتین
قفل هایت را مثل قفل های من باز کن
دو تا و سومی بعد از آن
صبحت بخیر والنتین
_ در ویلز در روز 14 فوریه مردم به هم قاشق های چوبی هدیه می کنند که روی آنها را با قلب و کلید تزیین کرده اند این اشیای تزئینی به این معناست که «عشق من، تو قفل قلب مرا باز کردی»
در قرون گذشته در این روز مردی که دختری را دوست داشته برایش لباس هدیه می فرستاده اگر دختر هدیه را می پذیرفته به معنای پذیرفتن خواستگاری او بوده است.
_ بعضی مردم عقیده دارند اگر در روز والنتین یک سینه سرخ بالای سر دختری پرواز کند به معنی این است که او با یک دریانورد ازدواج خواهد کرد. اگر یک گنجشک ببیند یعنی شوهرش فقیر ولی بسیار خوش اخلاق است و اگر یک سهره ببیند به معنای ازدواج با یک مرد میلیونر خواهد بود.
افسانه دیگری می گوید اگر یک دختر یک سیب را از دم گرفته بچرخاند و در همین حال نام 5 پسر مورد علاقه اش را به زبان بیاورد با پسری ازدواج خواهد کرد که در زمان ایستادن سیب نامش در زبان او بوده است و اگر همین سیب را از وسط به دو نیم کند تعداد تخمه های سیب تعداد فرزندان او خواهد بود.
و روایتی دیگر چنین می گوید:
روز «تجلیل از عشق» یا Valentine's Day در بسیاری از کشورهای عمدتا مسیحی جهان جشن گرفته می شود. نام این روز از اسم والنتین قدیس گرفته شده است. او کشیشی بود که در سده سوم میلادی می زیست، زمانی که گرویدن به دین مسیحیت در رم باستان غیر قانونی بود. سن والنتین چند صد مسیحی را از شهر رم فراری می دهد تا مجازات نشوند و به دست سربازان رومی نیفتند. اما سربازان آنها را دستگیر می کنند و سن والنتین را شکنجه می دهند و گفته می شود که در روز چهاردهم فوریه سال 269 میلادی در اطراف شهر رم سرش را می برند. بعدها کلیسایی به نام او بنا می شود و سن والنتین را قدیس می خوانند. همزمانی مرگ او با جشن زوج یابی در رم باستان که به لاپرکالیا معروف بود باعث می شود که از آن پس روز چهاردهم فوریه را روز تجلیل از عشق بخوانند

ارسال کارت پستال به عنوان هدیه برای روز والنتین

بی وفا!

گاهی اوقات به فکر می رویم ذهنمان را در نسیم باد آزادانه به دام اندیشه می دهیم .

من فیلم بی وفا را امروز دیدم واقعا شاهکاری هنری بود! تصاویری در آن نقش بسته بود که در ذهن هیج نسیم رفته ای هم نمی توان یافت نقد خودم رو از این فیلم می نویسم!

قایق کنار ساحل از آغاز بیانگر ماهیگری در آخر بود طوفان بقدری عظیم بود که می توانست زندگی هر فردی را حتی در چند ثانیه عوض کند! ولی افسوس پاهای زنی آنقدر استقامت نداشت که در کنار طوفان ایستادگی کند و با لبخند اولین رهگذر زخمی در پایش هک شد که هیچگاه این زخم از زندگیش جدا نشود کاغذ ها به ان طرف و این طرف به پرواز در آمدند شاید به آنجائی می ر فتند که محل مرگ رهگذر را آرامش بخشند مرد بی قرار خبر از چه می دانست؟ بی وفائی در آن شهر دور می تواند هم خوابی رویائی داشته باشد گریه در رخسارش به مهمانی آمد بین زمین و هوا به دنبال قطر اشکی می دوید اما از فرط خستگی ذهن چیزی بدست نیاورد! او می توانست بی تفاوت به زندگی نگاه کند اما کودک ۹ ساله اش امان انتقام به او نمی داد حتی بالا بر ساختمان هم او را پس زد  و در آخر لحظه ای  بیاد ماندنی دیدم چراغ قرمز و بعد هم سبز دو عاشق کنار هم روبروی پلیس پارک کردند! و با چراغ سبز هم میلی به برگشت نداشتند! و پایانی خوش را در دیدگان شاگردان نقش بستند.!!!!!