::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::
::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::

::یک فنجان چای (بهزاد منفرد)::

دایره دستان

قرار نیست همه چیز را از روز نخست ، پیدایش بدانیم ، این را به خود گویم که هر بار سازی کوک می کنم تا به اثبات زایش های ذهن خویش در دشت روزگار با جاهلان بجنگم ، جاهلان نامی است که از نیاکان به یادگار دارم ، هربار که صفت می بندم به اینان فکری مته وار مغزم را می چرخاند که چرا انها جاهلند .؟ شاید من جاهلم ،  به راستی خوب و بد را چگونه می شناسی از کتب دینی؟ یا اینکه دست به دست از گذشتگان به ارث بردی؟ شما را نمی دانم اما خودم را می شناسم نه کتب دینی نه هدیه نیاکان و نه هر چیزی که کتیبه است و پیام اورده از دیروز  با ذهن امروز من سازگاری ندارد. امروز دلم گرفته واقعیتش همینه ، و کلمات بیانش مهم تر از مفهموشه گرچه مفهومشم بیان نمی کنند عده ای،  با این حال من سعی داشتم سازی کوک کنم و به جنگ رویا بینان در خوابی هزار ساله روم اما امروز می فهمم که  ریشه و فرهنگ ما در تمدنی طولانی از آنطرف نقشه به این ور که می بینید  پر از  نگفته هائی از تناقضات است.


عده ای ان طرف من ایستاده اند و مرا از دایره ای که با انگشتانشان ترسیم کرده اند نگاهم می کنند و منم نقاشی میکشم ، یه بوم سفید جلو ی چشمام یک قلمو که رفت و امدش در سطل رنگ از هرچیزی در این دنیا برایم زیبا تر است نوازش می کند این بوم مرا ، نگاه من به این رنگی است که روی این بومه ! دایره دستان نگاهشان  بوم بوم  از فراز خانه ها گذشته است و تصویری خیالی روی بومه منه ! و این رنگ ها ترسیم نگاه نافذ ادمیان است و بس . و من امروز ففهمیدم که نقاشی کردن بلد نیستم اما سالهاست رنگ بازی کردم بر این کهنه دیار سفید روزگار که امروز کتیبه ایست که بر دیگر سفیدی دیوارم قاب شده و اگر روزی مرا کتیبه نامیدند سهم آن نگاهی باشد که همچون من به کتیبه ها اعتقاد ندارد.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
njmh سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ق.ظ

خطهایت مرز و رنگهایت شکوه جهان است. مسیر گم میشود اگر نباشی ...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ق.ظ

قشنگ بود
مرسی

مسلم بیگ زاده چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ http://daftar-ensha.blogsky.com/

دفتر انشای من بالاخره بعد از 3 سال آپ شد.
منتظر حضور شما، دوست گرامی هستم

نفس جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ب.ظ

خیلی خوب ممنونننننننننننننننننننننننننننننننننن

نگین سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ

سلام بهزاد چطوری خوبی؟طبق عادت معمول اومدم یه سر بزنم ببینم چه خبره وبلاگت تعجب کردم اونم از نوع خیلیش.!326 نظر تو یه پست؟اول گفتم باز این کلک رشتیای خودمونه البته شایدم باشه.حالا بیخیال.اومدم حرف اصلیمو بگم اومدم یه اعترافی کنم من همیشه فکر میکردم تو یهن آدم خاصی یه آدمی که دیگه آدم نیست.فکر میکردم چقد باید راه اومد تا بشه شناختت1عجیبه ولی تو بر خلاف فکر من یه آدم معمولیه معمولی هستی.فقط حالا دوست دارم بدونم چی رو میخوای ثابت کنی به خودت نه دیگران؟!از اون فرضیه زمان و دنیای نقاشی شده و بازی خیال و فکر یه نفر دیگه و زندگی توی جزیره گمشده و دوردست وذهن بالتیموری و گوسفند بودن آدما گرفته تا چیزای دیگه ای که فرض کردی و گفتی!از سال 87 تو رو میشناسم و میدونم چته!شاید بهتره بهت بگم تو شیزوفرنی داری.بی شوخی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد